Ontwerp een UFO.

1Begin met het ontwerpen van de voorkant van je UFO, bedenk hoe jouw UFO eruitziet. Alles mag want er zijn bijzonder weinig mensen die er een in het echt gezien hebben, dus niemand kan zeggen dat je het fout doet. Teken wel netjes, zorg ook dat de voorkant van je UFO compleet is, zijn alle knoppen, raampjes, vleugels, poten, antennes, eventuele bewapening en andere onderdelen aanwezig zijn.

Je UFO moet er wel "echt"uitzien!


2. Bedenk als je klaar bent met de voorkant van je UFO, hoe hij er van de achterkant uitziet. De vleugels en de staart moeten wel even hoog als de voorkant zitten, antennes die uitsteken zijn aan de voorkant te zien, maar ook aan de achterkant. Ook de vorm van dan achterkant van je UFO moet aansluiten op de vorm van de voorkant van je UFO. Als de voorkant vierkant is, maar de achterkant rond, zie je de vierkante vorm van de voorkant nog wel als je aan de achterkant staat. Omdat die vorm uitsteekt.

 3. Als je klaar bent met de voor en achterkant, teken je de zijkant, zorg ervoor dat hij past tussen de achterkant en de voorkant, vergeet ook hier alle onderdelen niet, deuren, vleugels, antennes, bewapening, ramen, knopjes etc.

Ben je klaar met de zijkant, dan moet je nog de bovenkant tekenen. Bedenk hoe je UFO eruitziet als je erboven zweeft.

4. Als je klaar bent heb je dus 4 tekeningen gemaakt.

 

Zijn ze goed gelukt? Het was wel veel werk he?

Zitten alle knopjes op zijn plek?

 

Nu moet je nog 1 ding doen: Schrijf met de letters van je geheimschrift van Les 1, wat de voorkant van de UFO is, de zijkant, de bovenkant en de achterkant. Schrijf dat netjes onder je tekeningen.  Misschien heeft je UFO wel een naam, schrijf dat ook op je UFO, in geheimschrift natuurlijk

 

5. Wat heb je nodig?

een groot papier (wit)

potloden, gum en liniaal

 

 

 

 2